YouTrack 2023

Oto zaktualizowane plany oraz zarys celów na przyszłość dotyczące następnych wersji, oraz aktualizacji do YouTrack.

Liczba użytkowników YouTrack znacząco się zwiększyła na całym świecie, co zaangażowało nas do tworzenia jeszcze potężniejszego narzędzia dla zespołów w przeróżnych branżach.

Zaangażowanie w produkt i aspiracje

W poprzednim roku zostały udostępniane zarówno plany na rok 2022, jak i dalsze lata. Przedstawiona tam wizja, jak i stanowisko związane z zaangażowaniem zostały pozytywnie przyjęte.

YouTrack jest na drodze do zostania uniwersalnym narzędziem dla zespołów w rozwoju oprogramowania i działach IT, zarządzaniem produktami i projektami, marketingiem, finansami, administracją i w wielu innych aspektach, takim, jaki pozwala na pracę, współpracę i komunikację we własny sposób.

Naszym długoterminowym planem jest kontynuowanie prac nad rozwojem YouTrack w celu zwiększenia zakresu użyteczności, od zarządzania małymi zadaniami dla małych i średnich firm do koordynowania złożonych projektów w dużych przedsiębiorstwach.

Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić swobodę wyboru lokalizacji aplikacji i danych. Dlatego YouTrack Server jest dalej rozwijany w tandemie z YouTrack Cloud, aby ułatwić ewentualne migracje pomiędzy chmurą a serwerem lokalnym.

Nad czym pracujemy w 2023

Helpdesk

Po pierwsze, wprowadzamy dedykowane rozwiązanie Helpdesk dla zespołów, które zajmują się wsparciem dla klienta oraz zarządzają wewnętrznymi zgłoszeniami. Nowe projekty Helpdesk usprawnią pracę obsługi i umożliwią prostą współpracę pomiędzy nimi i ich współpracownikami, nawet w organizacji.

Będziesz mógł zarządzać przepływem udzielanego wsparcia z osobnym, elastycznym systemem licencjonowania na podstawie ceny za agenta z dodatkową możliwością zgłaszania w ramach subskrypcji.

Helpdesk posiada uproszczony interfejs dla wsparcia umożliwiający pracę na zgłoszeniach, publikację zewnętrznych, jak i wewnętrznych komentarzy oraz tworzenie szablonów dla odpowiedzi, a także przepływ zarządzania niestandardowymi umowami w zakresie poziomu usług wsparcia.

Będą również dostępne dostosowywane formularze opinii dla zgłaszających do przesłania swoich biletów. Formularz będzie gotowy do osadzenia na zewnętrznych stronach czy portalach.

Baza wiedzy (Knowledge Base)

Koncentrujemy się na ulepszeniu bazy wiedzy dzięki odnowionym opcjom wyszukiwania i nawigacji, tagom artykułów i poprawionym funkcjom współpracy. Dodatkowo YouTrack zacznie dostarczać powiadomienia o aktywności w Bazie wiedzy do Centrum powiadomień i wszystkich innych kanałów powiadomień.

Generator przepływu pracy

W związku ze stale rosnącą popularnością automatyzacji projektów ciągle zwiększane są reguły dostępne w generatorze przepływu pracy, zapewniając większy dostęp do potęgi organizacji zadać bez konieczności pisania kodu JavaScript.

YouTrack bardziej intuicyjnym i łatwiejszym w obsłudze

Ciągle trwają prace nad uproszczeniem organizacji i szukania zadań, jak i projektów. W 2021 postaramy się stopniowo wprowadzać zmiany, aby UI nie uległo znaczącym zmianom. Chcemy mieć pewność, że dla wszystkich klientów codzienne zadania w YouTrack nie będą wymagały znacznej dodatkowej nauki ani wsparcia administratora.

Niemniej, dzięki dodaniu nowych modułów takich jak karty czasu pracy, wykresy Gantta i projekty Helpdesk, YouTrack staje się praformą dla wielu członków przeróżnych zespołów. Zastanawiamy się nad zapewnieniem takim zespołom dodatkowych sposobów wygodniejszego organizowania pracy w nowym układzie.

Lokalizacje Interfejsu

Do listy nieoficjalnych języków prowadzonej przez społeczność i nadzorowanej przez JetBrains dołączy Turecki. Mamy w planach zwiększenie liczby dostępnych języków ponad obecne 15, na podstawie danych demograficznych użytkowników oraz zapotrzebowania.

Raport Historii Przeglądarki

Raport Historii przeglądarki umożliwia zapoznanie się z ilością problemów, które pasowały do wyszukiwanego zapytania w czasie oraz pozwala na szczegółowy widok wyników wyszukiwania i poszczególnych problemów.

Zwinne tablice

Nasze plany dotyczące Zwinnych tablic zawierają prostszą konfigurację, wsparcie dla pracy z zaległościami i dostosowywaniem kart.

Rozpoznanie tekstu

Ta funkcja pozwala na natychmiastowe pobieranie tekstu z załączonych zdjęć, takich jak zrzuty ekranu z okien powiadomień systemowych.

Jeżeli jesteś na bieżąco z naszymi planami z poprzedniego roku, zauważysz, że część z tej zawartości została ogłoszona w roku 2022. To są elementy, nad którymi teraz pracuje zespół, więc zostały one włączone w tegoroczne plany.

Ogólne cele na rok 2023 i nie tylko

Nasze długo-terminowe plany na rozwój YouTrack polegają na ciągłym zwiększaniu elastyczności, co umożliwi pracę większej liczbie zespołów w znanej im formie, pozwalając jednocześnie na radość z większej przejrzystości i wydajności dzięki ożywianiu swoich projektów za pomocą YouTrack.

Aplikacje dla większej personalizacji

Wiele zespołów migruje teraz na YouTrack z innych narzędzi do zarządzania projektami, więc chcemy dla nich zapewnić odpowiednie dostosowywanie YouTrack oraz zachęcać partnerów technicznych i konsultantów do tworzenia i następnie udostępniania aplikacji do YouTrack.

Ponadto planujemy załączyć niektóre z tych aplikacji do YouTrack i udostępniać je domyślnie. Dla przykładu planujemy zaimplementować integracje Zapier w sekcji aplikacji jako rozwiązanie do automatyzacji procesów biznesowych.

Więcej narzędzi do planowania

Aby pomóc zespołom w złożonych projektach, planujemy zapewnić dodatkowe opcje planowania. Już oferujemy interaktywne diagramy Gantt, które będą dalej poprawiane, a także dodamy między innymi dedykowane tablice planowania oraz narzędzia do tworzenia map projektu.

Prostsza administracja

Planujemy usprawnić zarządzanie zespołami, aplikacjami i dostosowywaniem projektów. W szczególności zostanie przeprojektowane UI dla administratorów, ułatwiając konfigurowanie niestandardowych pól i czyniąc cały proces administracji bardziej przejrzystym. Poprawione szablony projektów są również częścią ogólnego usprawniania.

YouTrack dla dużych organizacji

Skupimy się między innymi na stabilności chmury, jej wydajności i odporności na awarie. Dla naszych klientów oznacza to, że Chmura YouTrack będzie w stanie obsłużyć więcej danych z szybkością, gracją i niezawodnością. Udoskonalany naszą chmurę, aby mogła sprostać stale rosnącym wymaganiom biznesowym.

Jeżeli chodzi o Serwer YouTrack, pracujemy nad dodaniem obsługi instalacji wielowęzłowych, co zapewni większą wydajność i dostępność na dużą skalę.

Należy pamiętać, że te plany stanowią obecną wizję rozwoju i może ona ulec zmianie, gdy zagłębimy się w konkretne scenariusze klientów.

Subskrybuj naszego bloga i śledź nas na Twitterze, aby otrzymywać najświeższe informacje. Jeżeli masz jakieś uwagi czy sugestie, możesz zostawić komentarz pod wpisem na blogu. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o funkcjach, nad którymi pracujemy, zachęcamy do publicznego narzędzia do śledzenia projektów. Można tam znaleźć propozycje funkcji, na które można głosować, a także za subskrybować powiadomienia o naszych postępach w ich realizacji klikając ikonę gwiazdki.

Każdego roku otrzymujemy od Was tysiące próśb, które inspirują nas do szukania sposobów na ulepszenie YouTrack dla zespołów. Dziękujemy za wybranie YouTrack i cieszymy się z pracy z tobą nad nowymi funkcjami.

Wasz zespół YouTrack (JetBrains)

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii